World of Warships Q&A 09 05 2015 pt2
Source – ritastatusreport.blogspot.nl
– There is a small known bug when a ship fires its torpedos too close to a target (almost melee range (50 yards or so), the torpedoes wont cause any damage, this is caused because the server “thinks” the torpedo fired on its own sender, will be corrected);
– When a ship explodes (by ammorack) there may be a SMALL shock wave by the blast, it would cause damage to nearby ships (I must denote the word small, because its not a nuclear bomb going off, you’d only get damage if you are stupidly close to it);
– Different ship explosions and destructions will be introduced depending on the type and causes of the death incurred, (ammorack explosion would literally send turrets flying, entire ship rocking violently (USS Arizona, anyone?) and amounts of debris). New animations for the ship breaking in two, flooding, and even the classical “titanic-esque” sinking where half the ship would lift into the air and sunk, even completely turning over.
– Kongo is a Hiei, will be graphically corrected (not anytime soon);
– Dev team is well aware of the large amount of anime fanbase WoWs has (Kantai Collection, Arpeggio of Blue Steel & others);
– Mod support will come, the aim mod that’s currently in use will not be allowed;
– XVM in WoWS is coming (hide your kids, this one is actually being received negatively by the community, I can see why, I’ve seen good willed and knowledgeable and polite people (supertesters and devs even) getting shat on their winrates, xvm is an unfair tool to them, being unicum on wows is like playing Russian roulette, too early, so many variables, unjust to many).
– More skills will be added, option to accelerate commander’s training will come too;
– As of now, the current beta gives a lot of exp/credits per battle, this is intentional to help players research and play their desired ships, once the game reaches open beta or release, the rates will get properly changed, otherwise, in a good 2 or 3 evenings playing, a normal player would be able to reach a Yamato without much effort;
– Co-Op battles will stay, they provide a lot of entertainment for players who “just want to blow out steam”, promote a healthy training environment and doesn’t affect your win rate, plus you can make credits and exp (at a reduced rate), and helps you learn the play style of any ships you’ve acquired against same tier peers
– Too early for a MM rebalance, once the game is in open beta with higher player influx, new mm rules may come;
– Despite what it seems, the Kitakami Premium ship (can fire a volley of 60 torps) doesnt have impressive win rate across the current player base and its quite fragile;
-WoT-Like missions will come, will reward tokens, credits, equipment and even ships.
- – C’è un piccolo bug noto quando una nave spara i suoi siluri troppo vicino ad un bersaglio (quasi corpo a corpo, 50 yarde o giù di lì), i siluri non causeranno alcun danno, questo perché il server “pensa” che il siluro sia stato sparato contro il proprio mittente, verrà corretto);
- -Quando Esplode una nave (da ammorack) potrebbe esserci un piccola onda d’urto dall’esplosione, causerebbe danni alle navi vicine;
- Saranno introdotte diverse esplosioni per le navi e distruzioni a seconda del tipo e le cause della morte, (esplosione da ammorack sarebbe letteralmente un volare via di torrette, con l’intera nave che beccheggia violentemente (USS Arizona?) e molti detriti. Nuove animazioni per la nave di rottura in due, le inondazioni, e anche il classico “titanic-esque” affondare dove la metà della nave sarebbe sollevare in aria e affondato, anche completamente ribaltamento.
- – la Kongo è una Hiei, sarà graficamente corretta (non tanto presto);
- la Squadra dei dev è ben consapevole della grande quantità di anime Fanbase entusiasta (Kantai Collection, Arpeggio di Blue Steel & altri);
- il Supporto -Mod verrà, non sarà consentito l’aiming mod che è attualmente in uso;
- l’XVM è in arrivo.
- saranno aggiunte altre competenze, con la possibilità di accelerare la formazione del comandante;
- – A partire da ora, la versione beta corrente dà un sacco di EXP / crediti per battaglia, questo è intenzionale per aiutare la ricerca dei giocatori a giocare le loro navi, una volta che il gioco raggiungerà la open beta o la release ufficiale, i tassi saranno adeguatamente modificati, altrimenti in un 2 o 3 sere di gioco, un giocatore normale sarebbe in grado di raggiungere la Yamato senza molto sforzo;
- – le Battaglie Co-Op rimarranno, forniscono un sacco di divertimento per i giocatori che “vogliono solo far sbuffare vapore”, promuovono un ambiente di formazione sano e non influenzano il tasso di vincita, si possono guadagnare crediti e exp (in tasso ridotto), e consente di imparare lo stile di gioco di tutte le navi.
- – È troppo presto per un riequilibrio del MM, una volta che il gioco sarà in versione open beta con maggiore afflusso di giocatori, nuove regole per il mm possono essere introdotti;
- – Nonostante quello che sembra, la nave premium Kitakami (può sparare una raffica di 60 siluri) non ha un’impressionante percentuale di vincita su tutta la base dei giocatori ed è una nave abbastanza fragile;
- verranno anche missioni come WoT, premierà con gettoni, crediti, attrezzature e anche navi.