AXIS VS ALLIES
In the near future, devs will conduct a closed test for a new battle type inspired by real-world naval battles. In the new “Axis vs Allies” battle, all players will be able to fight only in ships that were completed in reality and in teams that are composed depending on each ship’s nationality.
Rules
Depending on the ship picked a player gets into one of two teams:
- Axis: Italian, German, and Japanese ships
- Allies: American, British, French, Soviet, European, and Pan-Asian ships.
The battles will be conducted in a “12 vs 12” format on Tier VIII ships. Only ships that were built in reality, as well as their in-game counterparts (such as Black, ARP, Azur Lane ships and etc.) are allowed to enter battle. If you dislike the appearance of camouflages of counterpart-ships, you can switch their display off using a special filter in the Port.
List of allowed ships:
Axis
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Allies
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Players can participate in “Axis vs Allies” battles in a division, but if ships corresponding to both historical teams are picked, they won’t be able to go into battle.
Teams won’t necessarily mirror each other in all ship types, with the exception of aircraft carriers: their number in each team will be equal and strictly fixed – no more than one per team. The difference in the number of other ship types will be no more than one.
If the waiting time spent by the first player in the queue exceeds 3 minutes, teams might be filled with bots with improved AI, mastered commander’s skills, and mounted camouflages and signals.
Please note that all information in the development blog is preliminary. The final information will be published on our game’s website.
source – wows devs blog
ASSE CONTRO ALLEATI
Nel prossimo futuro, gli sviluppatori condurranno un test chiuso per un nuovo tipo di battaglia ispirato alle battaglie navali del mondo reale. Nella nuova battaglia “Asse contro Alleati”, tutti i giocatori potranno combattere solo su navi che sono state completate nella realtà e in squadre composte a seconda della nazionalità di ciascuna nave .
A seconda della nave scelta, un giocatore entra in una delle due squadre:
Asse: navi italiane, tedesche e giapponesi
Alleati: navi americane, britanniche, francesi, sovietiche, europee e panasiatiche.
Le battaglie saranno condotte in formato “12 contro 12” su navi di livello VIII . Solo le navi che sono state costruite nella realtà, così come le loro controparti in gioco (come le navi Black, ARP, Azur Lane e così via) possono entrare in battaglia. Se non ti piace l’aspetto delle mimetiche delle controparti, puoi disattivarne la visualizzazione utilizzando un filtro speciale nel porto.
Elenco delle navi consentite:
Asse
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Alleati
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I giocatori possono partecipare alle battaglie “Asse contro Alleati” in una divisione, ma se vengono scelte navi corrispondenti a entrambe le squadre storiche, non potranno entrare in battaglia.
Le squadre non si rispecchiano necessariamente a vicenda in tutti i tipi di nave, ad eccezione delle portaerei: il loro numero in ogni squadra sarà uguale e rigorosamente fisso – non più di uno per squadra . La differenza nel numero di altri tipi di nave non sarà superiore a uno.
Se il tempo di attesa trascorso dal primo giocatore in coda supera i 3 minuti, le squadre potrebbero essere riempite di robot con intelligenza artificiale migliorata , padronanza delle abilità del comandante e mimetiche e segnali montati.
Tieni presente che tutte le informazioni nel blog di sviluppo sono preliminari. Le informazioni finali verranno pubblicate sul sito web del nostro gioco.