European destroyer Błyskawica, tier VII:
- Main battery reload time was reduced from 6.5 to 6 seconds.
Błyskawica — one of the first premium ships in our game. Since her release, many game tactics have changed and there are new ships played in a similar style. The new reload time will increase damage and strengthen the role of the destroyer in the current meta.
Japanese aircraft carrier Hosho, tier IV:
- New torpedoes Type 91 mod. 0 have been installed instead of the old Type 91 mod. 1. The new torpedoes speed will be 40 knots instead of 50.
- Reduced the returning speed of torpedo bombers to the aircraft carrier by 40%.
Both changes will increase the amount of damage taken by Torpedo Bombers and the new speed will also reduce the effectiveness of Torpedo Bombers against destroyers as it gives them the opportunity to manoeuvre and evade.
French destroyer Enseigne Gabolde, tier II:
- Torpedo speed was reduced from 57 to 52 knots;
- Main battery reload time was increased from 4.8 to 5.2 seconds.
French destroyer Fusilier, tier III:
- Torpedo speed was reduced from 57 to 52 knots;
- Main battery reload time was increased from 6 to 6.6 seconds.
French destroyer Bourrasque, tier IV:
- Main battery reload time was increased from 6 to 6.6 seconds.
The proposed changes are designed to reduce the total damage and do not change the ratio of damage dealt by torpedoes and the main battery.
Soviet battleship Vladivostok, tier VIII:
- Sigma parameter was changed from 1.7 to 1.6.
New sigma will reduce precision at all ranges of combat, without changing specific settings of the accuracy of Soviet battleships.
Soviet battleship Kremlin, tier X:
- Reduced max damage of AP shells from 15500 to 14500 and changed other related parameters (Krupp parameter and the mass of the projectile).
- To match AP shells, we also reduced the maximum damage of HE shells from 6600 to 6500, the chance of fire from 48% to 45% and other related parameters (weight of shells, splash damage).
Along with the above changes, we slightly changed the armor penetration and ballistics.
Please note that the information in the Development Blog is preliminary and subject to change.
Cacciatorpediniere europeo Błyskawica, livello VII:
- Il tempo di ricarica della batteria principale è stato ridotto da 6,5 a 6 secondi.
Błyskawica – una delle prime navi premium nel nostro gioco. Dalla sua uscita, molte tattiche di gioco sono cambiate e ci sono nuove navi giocate in uno stile simile. Il nuovo tempo di ricarica aumenterà i danni e rafforzerà il ruolo del distruttore nell’attuale meta.
Portaerei giapponese Hosho, livello IV:
- Nuovi siluri Tipo 91 mod. Sono stati installati 0 al posto della vecchia mod Tipo 91. 1. La nuova velocità dei siluri sarà di 40 nodi invece di 50.
- Ridotta la velocità di ritorno dei bombardieri per siluri alla portaerei del 40%.
Entrambe le modifiche aumenteranno la quantità di danni subiti dai bombardieri a siluro e la nuova velocità ridurrà anche l’efficacia dei bombardieri a siluro contro i cacciatorpediniere in quanto offre loro l’opportunità di manovrare ed eludere.
Il cacciatorpediniere francese Enseigne Gabolde, livello II:
- La velocità del siluro fu ridotta da 57 a 52 nodi;
- Il tempo di ricarica della batteria principale è stato aumentato da 4,8 a 5,2 secondi.
Cacciatorpediniere francese Fusilier, livello III:
- La velocità del siluro fu ridotta da 57 a 52 nodi;
- Il tempo di ricarica della batteria principale è stato aumentato da 6 a 6,6 secondi.
Cacciatorpediniere francese Bourrasque, livello IV:
- Il tempo di ricarica della batteria principale è stato aumentato da 6 a 6,6 secondi.
Le modifiche proposte sono progettate per ridurre il danno totale e non modificare il rapporto tra i danni inflitti dai siluri e la batteria principale.
Nave da guerra sovietica Vladivostok, livello VIII:
- Il parametro Sigma è stato modificato da 1.7 a 1.6.
Il nuovo sigma ridurrà la precisione in tutte le gamme di combattimento, senza cambiare le impostazioni specifiche dell’accuratezza delle navi da guerra sovietiche.
Nave da guerra sovietica Cremlino, livello X:
- Ridotto danno massimo delle shell AP da 15500 a 14500 e modificato altri parametri correlati (parametro Krupp e massa del proiettile).
- Per abbinare le shell AP, abbiamo anche ridotto il danno massimo delle shell HE da 6600 a 6500, la possibilità di incendi dal 48% al 45% e altri parametri correlati.
Insieme alle modifiche sopra, abbiamo leggermente modificato la penetrazione dell’armatura e la balistica.
Si prega di notare che le informazioni nel Blog di sviluppo sono preliminari e soggette a modifiche.