Matchmaker improvements
There are two stages of improvements:
The first stage
Strict restrictions placed on getting into battles at a certain tier.
The matchmaker will remember the percentage of entries to battles of tiers +0, + 1 and + 2 for each player at each tier. After a small “calibration”, which will take up to 20 battles, MM will begin to ensure that these percentages do not exceed the established norm. Of course, this is primarily aimed at the problem of being “bottom tier” too frequently, especially when playing at tier VIII. For example, at the start, it is planned to set a limit of 40% for fights with ships +2 tiers higher for tier VIII. This means that soon after the update, and having played around 20 battles, each player will stop encountering Tier Xs when in their Tier VIIIs in more than 40% of Battles.
Another benefit of the change — a reliable interruption of a ‘bottom tier streak’, because the matchmaker will analyze the last 20 battles the player has played each time they enter the queue. It means that, after calibration, a long series of battles as bottom tier, which quite often affects players, will become impossible within one tier of the selected ship. From 20 battles at tier VIII there will be no more than 8 battles against tens.
The second phase of improvements
which will be followed by a later adjustment of the distribution of the tier of ships in a single battle. One unpleasant situation — is to be the only player on a tier VIII ship in a tier X battle. If the battle has accumulated a sufficient number of eights and nines, the player has more opportunity for effective play. When this improvement is implemented, the matchmaker will have restrictions and rules on the tiers of ships selected to battle. For example, for tier X battles it could be something like “at least 4 eights and a maximum of 5 tens per team”.
These are important and helpful improvements that will increase the number of “mono tier” battles. We would not like to allow an overabundance of such battles, so at first we will carefully approach the new settings.
We understand that after the announcement you will have questions that we will try to answer in the near future: soon we will publish a list of the most popular questions with answers to them, and this Thursday at 18:00 CEST we will conduct a stream, where we will talk in more detail about these innovations!
Please note that the information in the Development Blog is preliminary.
source – wows medium blog
Miglioramenti al Matchmaker
Ci sono due fasi di miglioramento:
Il primo stadio
Rigorose restrizioni imposte per entrare in battaglie ad un certo livello.
Il matchmaker ricorderà la percentuale di voci in battaglie di livelli +0, + 1 e + 2 per ciascun giocatore in ciascun livello. Dopo una piccola “calibrazione”, che richiederà fino a 20 battaglie, MM inizierà a garantire che queste percentuali non superino la norma stabilita. Naturalmente, questo è principalmente rivolto al problema di essere “di livello inferiore” troppo spesso, specialmente quando si gioca a livello VIII. Ad esempio, all’inizio è previsto un limite del 40% per i combattimenti con navi + 2 livelli più alti per il livello VIII. Ciò significa che subito dopo l’aggiornamento, e dopo aver giocato circa 20 battaglie, ogni giocatore smetterà di incontrare Tier X quando si trova in Tier VIII in più del 40% delle Battaglie.
Un altro vantaggio del cambiamento: un’interruzione affidabile di una “serie di livello inferiore”, perché il matchmaker analizzerà le ultime 20 battaglie che il giocatore ha giocato ogni volta che entrano in coda. Significa che, dopo la calibrazione, una serie lunga di battaglie come livello inferiore, che abbastanza spesso colpisce i giocatori, diventerà impossibile all’interno di un livello della nave selezionata. Da 20 battaglie a tier VIII non ci saranno più di 8 battaglie contro decine.
La seconda fase dei miglioramenti
che sarà seguito da una successiva regolazione della distribuzione del livello di navi in una singola battaglia. Una situazione spiacevole – essere l’unico giocatore su una nave di livello VIII in una battaglia di livello X. Se la battaglia ha accumulato un numero sufficiente di otto e nove, il giocatore ha più possibilità di giocare efficacemente. Quando questo miglioramento è implementato, il matchmaker avrà restrizioni e regole sui livelli delle navi selezionate per combattere. Ad esempio, per battaglie di livello X potrebbe essere qualcosa come “almeno 4 eights e un massimo di 5 decine per squadra”.
Questi sono miglioramenti importanti e utili che aumenteranno il numero di battaglie “mono livello”. Non vorremmo permettere una sovrabbondanza di battaglie del genere, quindi all’inizio dovremo avvicinarci con attenzione alle nuove impostazioni.
Comprendiamo che dopo l’annuncio avremo domande che cercheremo di rispondere nel prossimo futuro: presto pubblicheremo una lista delle domande più popolari con le risposte a loro, e questo giovedì alle 18:00 CEST faremo conduci un flusso, dove parleremo in modo più dettagliato di queste innovazioni!
Tieni presente che le informazioni nel blog di sviluppo sono preliminari.