New map “Greece”, for 0.8.4 update.
- It is designed for tier IX — X battles.
- “Domination” mode: with 3 or 4 control areas.
- Local weather is also present on this map and will be applied with the 25% probability for tier X battles.
The map is filled with a large number of islands, their height allows not only to use them as cover, but also to attack the ships hiding behind them.
The “Trap” map changes: all the objects are slightly shifted to the upper right corner. The A area won’t border two map edges and it will allow for more active play.
Damage done to planes is now shown on the post-battle statistics screen.
To reduce the impact of aviation on the detection of enemy teams, we have introduced a preparation time for takeoff of squadrons at the beginning of the game. It will depend on the level of the aircraft carrier:
- Tier IV — no delay;
- Tier VI — 15 seconds;
- Tier VIII — 30 seconds;
- Tier X — 45 seconds.
This change will allow teams to start moving to the control areas and take good positions. We will watch the effect of this change closely and introduce further changes if needed.
Dynamic daytime changes introduced in the ports of Philippines, New York, Saint Petersburg, Zipangu, Hamburg, Naval Base and Ocean ports. If you change your port on one of these, the timer will start ticking and the port’s visual will change accordingly to it.
Tier I ships’ citadel replaced with ship’s vital part, as for destroyers. This will decrease the probability of ships being destroyed with a couple of salvos.
New camouflages are added:
For Alabama ST, veterans of supertest:
- -3% to detectability range.
- +4% to maximum dispersion of shells fired by the enemy at your ship.
- +10% Credits per battle
- -30% ship’s post-battle service
- +100% Experience per battle
- +300% Free experience per battle
For Stalingrad, obtainable with Copper:
- -3% to detectability range.
- +4% to maximum dispersion of shells fired by the enemy at your ship.
- +20% Credits per battle
- -50% ship’s post-battle service
- +100% Experience per battle
Please note that the information in the Development Blog is preliminary.
Nuova mappa “Grecia”, per l’aggiornamento 0.8.4.
- È progettato per le battaglie tier IX – X.
- Modalità “Dominazione”: con 3 o 4 aree di controllo.
- Il tempo locale è presente anche su questa mappa e verrà applicato con una probabilità del 25% per battaglie X di livello.
La mappa è piena di un gran numero di isole, la loro altezza consente non solo di usarle come copertura, ma anche di attaccare le navi che si nascondono dietro di loro.
La mappa “Trap” cambia: tutti gli oggetti sono leggermente spostati nell’angolo in alto a destra. L’area A non delimiterà due bordi della mappa e consentirà un gioco più attivo.
I danni inflitti agli aerei vengono ora visualizzati nella schermata delle statistiche post battaglia.
Per ridurre l’impatto del trasporto aereo sul rilevamento delle squadre nemiche, abbiamo introdotto un tempo di preparazione per il decollo degli squadroni all’inizio del gioco. Dipenderà dal livello della portaerei:
Livello IV – nessun ritardo;
Livello VI – 15 secondi;
Livello VIII – 30 secondi;
Livello X – 45 secondi.
Questo cambiamento consentirà ai team di iniziare a spostarsi verso le aree di controllo e prendere buone posizioni. Osserveremo da vicino l’effetto di questo cambiamento e introdurremo ulteriori cambiamenti se necessario.
Cambiamenti dinamici diurni introdotti nei porti delle Filippine, New York, San Pietroburgo, Zipangu, Amburgo, Naval Base e Ocean ports. Se cambi la tua porta su uno di questi, il timer inizierà a ticchettare e la visuale della porta cambierà di conseguenza.
La cittadella delle navi di livello I viene sostituita con la parte vitale della nave, come per i cacciatorpediniere. Questo diminuirà la probabilità che le navi vengano distrutte con un paio di salve.
Nuovi camuffamenti sono aggiunti:
Per Alabama ST, veterani di supertest:
-3% al range di rilevabilità.
- 4% alla massima dispersione di proiettili sparati dal nemico sulla tua nave.
- 10% di crediti per battaglia e -30% del servizio post-battaglia della nave
- 100% di esperienza per battaglia
- 300% di esperienza gratuita per battaglia
Per Stalingrado con rame:
- -3% al range di rilevabilità.
- 4% alla massima dispersione di proiettili sparati dal nemico sulla tua nave.
- 20% di crediti per battaglia
-50% del servizio post-battaglia della nave - 100% di esperienza per battaglia