Please note that the information in the Development Blog is preliminary.
source — wows Medium devs blog
Surveillance Radar changes
The delay to the effect of Surveillance Radar for allies has been added. So, whilst an outline of the Radar’d vessel will show on the minimap it won’t be rendered for allies until 6 seconds has passed, provided the target has been in the radar zone the whole time. All detected targets will immediately appear on the minimap. The interaction of the ship using the Surveillance Radar and the detected target remains unchanged with no delay being added.
This change offers some counter-play for DDs and CL with smoke screens, so that they can make a maneuver to evade biggest part of the enemy fire.
Due to the change in the mechanics, some ships will receive an increase of the Radar duration:
– Black from 20 to 22 seconds;
– Hsienyang from 15 to 20 seconds;
– Chung Mu from 17 to 22 seconds;
– Yueyang from 20 to 25 seconds;
– Dmitri Donskoi from 20 to 25 seconds;
– Kronshtadt from 20 to 25 seconds;
– Moskva from 25 to 30 seconds;
– Stalingrad from 25 to 30 seconds.
As a result, these ships will increase their individual effectiveness against destroyers.
Radar range has been standardized for cruisers:
– The Radar range of the Soviet cruisers Chapayev, Dmitri Donskoi, Kronshtadt, Moskva, Stalingrad has been increased from 11.7 to 12 km;
– The Radar range of the American light cruisers Cleveland, Seattle, Worcester will remain the same 9 km, and 8.5 km for Atlanta;
– The Radar range of the American heavy cruisers:
— Baltimore’s goes up from 9 to 10 km;
— Buffalo ‘s goes up from 9,4 to 10 km;
— Des Moines’s goes up from 9,9 to 10 km;
— Indianalopis’s goes up from 9,9 to 10 km;
— Alaska’s goes up from 9,4 to 10 km;
— Salem’s remains the same 8,5 km;
— Wichita remains the same 9 km.
-For British cruisers:
— Edinburgh’s goes up from 9 to 10 km;
— Neptune goes up from 9.4 to 10 km;
— Minotaur goes up from 9.9 to 10 km;
— Belfast remains the same 8.5 km.
Now it will be easier to remember at what distance from you should stay to be undetected.
Interface improvement
The different indicators for Radar, Hydroacoustic Search and guaranteed detection have been added.
Cambiamenti per il radar di sorveglianza
È stato aggiunto il ritardo nell’effetto di Surveillance Radar per gli alleati. Quindi, mentre un profilo del vascello del Radar mostrato sulla minimappa non sarà reso per gli alleati fino a 6 secondi, a condizione che l’obiettivo sia stato nella zona radar per tutto il tempo. Tutti i bersagli rilevati appariranno immediatamente sulla minimappa. L’interazione della nave con il Surveillance Radar e il bersaglio rilevato rimane invariata senza alcun ritardo.
Questo cambiamento offre alcuni contro-giochi per DD e CL con schermi fumogeni, in modo che possano effettuare una manovra per sfuggire alla maggior parte del fuoco nemico.
A causa del cambio di meccanica, alcune navi riceveranno un aumento della durata del radar:
-Black da 20 a 22 secondi;
– Hsienyang da 15 a 20 secondi;
– Chung Mu da 17 a 22 secondi;
– Yueyang da 20 a 25 secondi;
– Dmitri Donskoi da 20 a 25 secondi;
– Kronshtadt da 20 a 25 secondi;
– Moskva da 25 a 30 secondi;
– Stalingrado da 25 a 30 secondi.
Di conseguenza, queste navi aumenteranno la loro efficacia individuale contro i cacciatorpedinieri.
La portata del radar è stata standardizzata per gli incrociatori:
– La portata del radar degli incrociatori sovietici Chapayev, Dmitri Donskoi, Kronshtadt, Moskva, Stalingrado è stata aumentata da 11,7 a 12 km;
-La portata del radar degli incrociatori leggeri americani Cleveland, Seattle, Worcester rimarranno gli stessi 9 km e 8,5 km per Atlanta;
La portata del radar degli incrociatori pesanti americani:
-Baltimora sale da 9 a 10 km;
– Buffalo sale da 9,4 a 10 km;
– Des Moines sale da 9,9 a 10 km;
– Indianalopis sale da 9,9 a 10 km;
– L’Alaska sale da 9,4 a 10 km;
– Salem rimane lo stesso 8,5 km;
– Wichita rimane lo stesso 9 km.
Per gli incrociatori britannici:
-Edimburgo sale da 9 a 10 km;
– Nettuno sale da 9,4 a 10 km;
– Il Minotauro sale da 9,9 a 10 km;
– Belfast rimane la stessa 8.5 km.
Ora sarà più facile ricordare a quale distanza dovresti rimanere per non essere rilevato.
Miglioramento dell’interfaccia
Sono stati aggiunti i diversi indicatori per Radar, Hydroacoustic Search e rilevamento garantito.
As a result, it will be easier to understand how the ship has been detected.
When an ally uses a radar or Hydroacoustic Search, there will be a special icon over the ship, and an automatic message about the consumable usage will be shown in the team chat.
Di conseguenza, sarà più facile capire come è stata rilevata la nave.
Quando un alleato usa un radar o una ricerca idroacustica, ci sarà un’icona speciale sopra la nave e un messaggio automatico sull’utilizzo dei materiali di consumo verrà mostrato nella chat della squadra.
A visual effect of the initiating radar has been added.
This will allow you to cooperate more effectively with your allies using the radar.
È stato aggiunto un effetto visivo del radar iniziale.
Questo ti permetterà di cooperare più efficacemente con i tuoi alleati usando il radar.
Flooding changes
The new flooding mechanics will be implemented similar to those of fire mechanics:
– The ship can suffer two floodings: on the front and back halves.
– Flooding cannot be inflicted on a part of the ship that is already flooding.
The flooding duration without modifiers has been reduced:
– 30 seconds remain for CVs;
– from 90 to 40 seconds for other classes.
The rate of hit points loss with one flooding has been reduced:
– from 0.667% to 0.25% per second for CVs;
– from 0.667% to 0.5% per second for battleships and Kronshtadt, Stalingrad, Azuma and Alaska cruisers;
– from 0.667% to 0.25% per second for cruisers and destroyers;
– from 0.667% to 0.375% per second for Admiral Graf Spee and HSF Admiral Graf Spee.
Flooding will reduce the power of the engine of any ships, when moving forward by 30% and when moving back by 60%.
For example, British Conqueror BB gets flooding in the bow because it’s hit by torpedo:
– Pre-rework flooding would cause ~49 800 damage if it is not stopped;
– New flooding would cause much less damage ~ 16600;
– Two simultaneous floodings would still cause less damage ~33 200.
As for cruisers and DDs, flooding damage goes down even further for them. Let’s see Kagero for example:
– Pre-rework flooding would cause up to ~9 000 damage, probably killing partially damaged ship:
– New flooding takes around ~1500 damage.
These changes will make flooding less painful for new players and will allow experienced players more efficient usage of the ship’s combat capability. Flooding will cause less damage to cruisers and destroyers. However, it will still be extremely dangerous for them, as the reduced power of the engine will greatly affect the survival of these classes of ships.
I nuovi meccanismi di allagamento saranno implementati in modo simile a quelli della meccanica del fuoco:
-La nave può subire due allagamenti: sulle metà anteriore e posteriore.
– Le inondazioni non possono essere inflitte su una parte della nave che è già inondata.
La durata dell’allagamento senza modificatori è stata ridotta:
– rimangono 30 secondi per i CV;
– da 90 a 40 secondi per le altre classi.
Il tasso di perdita dei punti vita con un allagamento è stato ridotto:
– da 0,667% a 0,25% al secondo per CV;
– dallo 0,667% allo 0,5% al secondo per navi da battaglia e incrociatori di Kronshtadt, Stalingrado, Azuma e Alaska;
– da 0,667% a 0,25% al secondo per incrociatori e cacciatorpediniere;
– dallo 0,667% allo 0,375% al secondo per Admiral Graf Spee e HSF Admiral Graf Spee.
L’allagamento ridurrà la potenza del motore di qualsiasi nave, spostandosi in avanti del 30% e tornando indietro del 60%.
Ad esempio, il britannico Conqueror BB si allaga a prua perché colpito da un siluro:
– L’allagamento pre-rilavorazione causerebbe ~ 49 800 danni se non viene fermato;
– Le nuove alluvioni causerebbero molto meno danno ~ 16600;
– Due alluvioni simultanee causerebbero comunque meno danni ~ 33 200.
Per quanto riguarda gli incrociatori e le DD, i danni provocati dalle inondazioni diminuiscono ulteriormente. Vediamo Kagero ad esempio:
– L’allagamento pre-rilavorazione causerebbe fino a ~ 9000 danni, probabilmente uccidendo la nave parzialmente danneggiata:
– Le nuove inondazioni richiedono circa 1500 danni.
Questi cambiamenti renderanno le inondazioni meno dolorose per i nuovi giocatori e permetteranno ai giocatori esperti un uso più efficiente della capacità di combattimento della nave.
Inondazioni causeranno meno danni a incrociatori e cacciatorpediniere. Tuttavia, sarà ancora estremamente pericoloso per loro, in quanto la ridotta potenza del motore influenzerà notevolmente la sopravvivenza di queste classi di navi.