ST. Balance changes.
American cruiser Alaska, Tier IX.
Increased the number of Hit Points in the internal compartments: bow, casemate, superstructures and stern without changing the total number of Hit Points. The most tangible change is in the casemate of the ship.
Bow: from 3,300 to 3,600;
Casemate: from 7600 to 12600;
Superstructures: from 3500 to 3800;
Stern: from 3900 to 4300.
Because of the low-lying citadel, Alaska is able to avoid a significant amount of damage. This is especially noticeable when compared with other cruisers.
It is not possible to raise the citadel in this case, since the next compartment, which could be utilised, is too high above the waterline, and the armour of the cruiser does not provide sufficient protection. Thus, in order to bring the survivability and other parameters associated with the viability of the ship to the norm at its level, while maintaining the unique elements of the game on the cruiser, it was decided to increase the number of Hit Points in the internal compartments, while the damage received overall will increase slightly.
American cruisers Seattle, tier IX, and Worcester, tier X.
The range of the Surveillance Radar has been reduced from 9.45 and 9.9 km to 9 km for both ships.
The main reason for the changes is that these cruisers, which have a significant difference between the radius of visibility and the range of the Surveillance Radar, are extremely effective hunters of destroyers. Taking into account the presence of HE shells and rapid reload, a destroyer caught in the radius of the consumable, practically loses any chance to leave the area, and is likely to be sunk. The decreasing of the radius of Detection range all the same will leave Seattle and Worcester decent fighters, but will give a chance to the destroyer to take evasive action, spot the ship ahead of him, and to get away from the area of the Surveillance Radar.
French destroyer Le Terrible, VIII tier.
Main Battery reload time reduced from 6 to 5 seconds;
Visibility from ships reduced from 9.1 to 8.46 km;
Visibility after Main Battery fired in smoke from 3.74 to 3.42;
Changed Main Battery Reload Booster:
Cooldown increased from 120 (80 for Main Battery Reload Booster II) to 150 seconds (100);
Duration increased from 10 to 15 seconds;
Bonus to reduce the Main Battery reload time reduced from 75% to 50%.
The changes follow the strengths of the French destroyer, which is capable of quickly overwhelming enemy destroyers, due to high speed and great damage per second from the Main Battery The new features allow Le Terrible, even without the consumable”Main Battery Reload Booster”, to effectively fight with other classes, benefiting from torpedoes and the main battery.
ST. Variazioni di equilibrio.
Incrociatore americano Alaska, Tier IX.
Aumentato il numero di punti ferita nei compartimenti interni: arco, casamatta, sovrastrutture e poppa senza modificare il numero totale di punti ferita. Il cambiamento più tangibile è nella casamatta della nave.
Prua: da 3.300 a 3.600;
Casemate: da 7600 a 12600;
Sovrastrutture: da 3500 a 3800;
Stern: da 3900 a 4300.
A causa della bassa cittadella, l’Alaska è in grado di evitare una quantità significativa di danni. Questo è particolarmente evidente se confrontato con altri incrociatori.
In questo caso non è possibile sollevare la cittadella, poiché il compartimento successivo, che potrebbe essere utilizzato, è troppo alto sopra la linea di galleggiamento, e la corazza del cruiser non fornisce una protezione sufficiente. Pertanto, al fine di portare la sopravvivenza e gli altri parametri associati alla redditività della nave alla norma al suo livello, pur mantenendo gli elementi unici del gioco sull’incrociatore, si è deciso di aumentare il numero di punti ferita nell’interno compartimenti, mentre il danno complessivamente percepito aumenterà leggermente.
Incrociatori americani Seattle, tier IX e Worcester, livello X.
La portata del radar di sorveglianza è stata ridotta da 9,45 e 9,9 km a 9 km per entrambe le navi.
La ragione principale dei cambiamenti è che questi incrociatori, che hanno una differenza significativa tra il raggio di visibilità e la portata del Surveillance Radar, sono estremamente efficaci come cacciatori di cacciatorpediniere. Tenendo conto della presenza di proiettili HE e della ricarica rapida, un cacciatorpediniere catturato nel raggio del materiale di consumo, praticamente perde ogni possibilità di lasciare l’area, ed è probabile che venga affondato. La diminuzione del raggio di Rilevamento lo stesso lascerà i combattenti decenti di Seattle e Worcester, ma darà una possibilità al cacciatorpediniere di compiere azioni evasive, individuare la nave davanti a sé e allontanarsi dall’area del Radar di Sorveglianza. .
Cacciatorpediniere francese Le Terribile, VIII livello.
Tempo di ricarica della batteria principale ridotto da 6 a 5 secondi;
Visibilità usuale ridotta da 9,1 a 8,46 km;
Visibilità dentro cortina fumogena dopo lo sparo ridotta da 3.74 a 3.42;
Cambiato il booster di ricarica della batteria principale:
Il cooldown è aumentato da 120 (80 per Main Battery Reload Booster II) a 150 secondi (100);
La durata è aumentata da 10 a 15 secondi;
Bonus per ridurre il tempo di ricarica della batteria principale ridotto dal 75% al 50%.
I cambiamenti seguono i punti di forza del cacciatorpediniere francese, che è in grado di distruggere rapidamente i cacciatorpediniere nemici, a causa dell’alta velocità e dei grandi danni al secondo dalla batteria principale. Le nuove funzionalità consentono a Le Terrible, anche senza il consumabile “Main Battery Booster Booster”, di combattere efficacemente con altre classi, beneficiando dei siluri e della batteria principale.