A new branch of Pan-American light cruisers will be added to the game for the upcoming closed test session.
Branch features:
- Good rate of fire, but weak armor and a small supply of HP.
- A Repair Party that restores 50% of the damage taken to the citadel starting at Tier II.
- Access to Hydroacoustic Search from Tier IV onward.
- From Tier IV, the ships are also equipped with torpedoes with average characteristics, which can be used as a last-ditch defense if enemy ships come too close.
- Availability of a Fighter beginning at Tier V; Tiers VI, VIII, IX, and X ships have the option to replace it with a Spotter.
- The Tier VII ship does not have a Fighter or Spotter.
- From Tier VI, the ships have flat ballistics that make it easier to hit enemies at long distances, and there is also a choice between Hydroacoustic Search and Defensive AA Fire in one slot.
- Also from Tier VI, the ships can use Combat Instructions. Mechanically, they work similarly to the Combat Instructions available to superships, but they have different requirements and bonuses.
- Ships of Tier VII and up also have the Repair Party consumable, which restores more HP per second.
In order to activate combat Instructions, Pan-American cruisers need to fire off a certain number of salvoes in which a specific number of shells must hit the targeted ship. For example, Tier X cruiser San Martin needs to fire 5 salvoes to activate Combat Instruction, but it will only activate if 8 of the shells fired in those 5 salvoes hit the target. Please note that in order for a salvo to count towards Combat Instructions, players need to use volley fire (double-click)—sequential fire and single fire do not work.
Once activated, Combat Instructions provides the cruisers with a temporary bonus to the armor penetration of capabilities of their HE shells and the ship’s maneuverability, such as maximum speed, acceleration, and rudder shift time. If you activate Combat Instructions on San Martin with a commander who has learned the skill “Inertial fuse of HE shells,” you will be able to penetrate 50mm of armor.
The conditions for activating combat instructions for these new ships are more challenging than for superships, but at the same time they provide quite a significant bonus to the ship’s characteristics.
source – wotexpress
Un nuovo ramo di incrociatori leggeri panamericani verrà aggiunto al gioco per la prossima sessione di test chiusa.
Caratteristiche del ramo:
- Buona cadenza di fuoco, ma armatura debole e poca scorta di HP.
- Una squadra di riparazione che ripristina il 50% dei danni subiti dalla cittadella a partire dal livello II.
- Accesso alla ricerca idroacustica dal livello IV in poi.
- A partire dal livello IV, le navi sono inoltre dotate di siluri con caratteristiche medie, che possono essere utilizzati come ultima difesa se le navi nemiche si avvicinano troppo.
- Disponibilità di un combattente a partire dal livello V; Le navi di livello VI, VIII, IX e X hanno la possibilità di sostituirlo con uno Spotter.
- La nave di livello VII non ha un caccia o un osservatore.
- Dal livello VI, le navi hanno una balistica piatta che rende più facile colpire i nemici a lunga distanza, e c’è anche la possibilità di scegliere tra Ricerca idrofonica e Fuoco difensivo contraereo in uno slot.
- Anche dal livello VI, le navi possono utilizzare le istruzioni di combattimento. Meccanicamente, funzionano in modo simile alle istruzioni di combattimento disponibili per le supernavi, ma hanno requisiti e bonus diversi.
- Le navi di livello VII e superiore hanno anche il consumabile Squadra di riparazione, che ripristina più HP al secondo.
Per attivare le istruzioni di combattimento, gli incrociatori panamericani devono sparare un certo numero di salve in cui un numero specifico di proiettili deve colpire la nave bersaglio. Ad esempio, l’incrociatore di livello X San Martin deve sparare 5 salve per attivare le istruzioni di combattimento, ma si attiverà solo se 8 dei proiettili sparati in quelle 5 salve colpiscono il bersaglio. Tieni presente che, affinché una salva venga conteggiata per le istruzioni di combattimento, i giocatori devono usare il fuoco a raffica (doppio clic): il fuoco sequenziale e il fuoco singolo non funzionano.
Una volta attivate, le Istruzioni di combattimento forniscono agli incrociatori un bonus temporaneo alla capacità di penetrazione dell’armatura dei loro proiettili HE e alla manovrabilità della nave, come velocità massima, accelerazione e tempo di spostamento del timone. Se attivi le istruzioni di combattimento su San Martin con un comandante che ha appreso l’abilità “Miccia inerziale dei proiettili HE”, sarai in grado di penetrare 50 mm di armatura.
Le condizioni per l’attivazione delle istruzioni di combattimento per queste nuove navi sono più impegnative che per le supernavi, ma allo stesso tempo forniscono un bonus significativo alle caratteristiche della nave.