Last week devs announced the beginning of concept testing for support aircraft carriers equipped with stun bombs and special consumables.
Stun Bombs
The main purpose of these new squadrons in the initial concept was to help allies damage enemy ships with fires and floods, as well as to block enemy consumable uses.
Many players found the mechanics of stun bombs to be unsuitable for our game, which was further confirmed by the actual test results. The main problems with stun bombs were their excessive effectiveness in combat against low-mobility targets, as well as the lack of any mechanisms to counteract the effects of these bombs. This made battles where players were up against stun bombers an unpleasant experience for most.
In conclusion, developers decided to abandon the current stun bomb design and begin developing alternative mechanics and interactions to support aircraft carrier squadrons.
Smoke Generator and Chaff consumables
The support consumables received mostly positive feedback as they proved to be effective tactical tools and greatly increased carrier interaction with other ships on the same team.
However, the current concept of the new consumables is still quite unpolished and will require further tweaking and improvements before they can appear in the live version of the game. For now, support aircraft carriers will return to the drawing board, where devs will continue to improve their mechanics, as well as look for new ideas for their squadrons and consumables.
Please note that all information in the development blog is preliminary. The final information will be published on game’s website.
source – wows devs blog
La scorsa settimana gli sviluppatori hanno annunciato l’inizio dei test concettuali per le portaerei di supporto dotate di bombe stordenti e materiali di consumo speciali.
Bombe stordenti
Lo scopo principale di questi nuovi squadroni nell’idea iniziale era aiutare gli alleati a danneggiare le navi nemiche con incendi e inondazioni, oltre a bloccare gli usi dei consumabili nemici.
Molti giocatori hanno ritenuto che la meccanica delle bombe stordenti non fosse adatta al nostro gioco, il che è stato ulteriormente confermato dai risultati dei test effettivi. I problemi principali con le bombe stordenti erano la loro eccessiva efficacia in combattimento contro bersagli a mobilità ridotta, così come la mancanza di qualsiasi meccanismo per contrastare gli effetti di queste bombe. Ciò ha reso le battaglie in cui i giocatori si trovavano a dover fronteggiare lo stordimento bombardieri un’esperienza spiacevole per la maggior parte.
In conclusione, gli sviluppatori hanno deciso di abbandonare l’attuale design della bomba stordente e iniziare a sviluppare meccaniche e interazioni alternative per supportare gli squadroni di portaerei.
Generatore di fumo e materiali di consumo Chaff
I consumabili di supporto hanno ricevuto feedback per lo più positivi poiché si sono rivelati strumenti tattici efficaci e hanno notevolmente aumentato l’interazione del vettore con altre navi della stessa squadra.
Tuttavia, l’attuale concetto dei nuovi consumabili è ancora piuttosto grezzo e richiederà ulteriori modifiche e miglioramenti prima che possano apparire nella versione live del gioco. Per ora, le portaerei di supporto torneranno al tavolo da disegno, dove gli sviluppatori continueranno a migliorare la loro meccanica, oltre a cercare nuove idee per i loro squadroni e materiali di consumo.
Tieni presente che tutte le informazioni nel blog di sviluppo sono preliminari. Le informazioni finali verranno pubblicate sul sito Web del gioco.