World of Warships upcoming patch 0.3.1 preview pt3
Source – http://forum.worldofwarships.eu/index.php?/topic/11327-development-bulletin-031/#topmost
Signals and Achievements: Where Practicality, Business and Esthetics meet
An important new feature introduced in Version 0.3.1 is a system of achievements and signals. Derived from real pennons and signal flags, signals provide a way to show one’s battle achievements, adjust the ship’s specifications in a particular manner, and customize her exterior. In other words, with removable signals proudly fluttering in the wind together with national flags, a player who has fought a good battle can get something more significant than “just another medal” added to the profile.
By accomplishing missions and obtaining achievements, players now earn sets of same-type signals, reflecting the progress of the ship’s crew. There are 10 signal types at the moment; each of them can be awarded once a day. The player can place the collected signals on any ships: aircraft carriers have four slots for this purpose, while the other vessels have eight.
Each type of signal affects the ship’s performance in a particular way—from giving extra credits for a battle to slightly enhancing the maximum speed. Noteworthy is that signals are not technical upgrades, but a sign of the crew’s experience and high skill, so you should not expect too many benefits from them. All the signals mounted on a ship are removed after the battle. Along with achievements, we are introducing the primary functionality of gift boxes. A gift box is an element that can contain certain game items (at present, only flags). In the future, players will be able to receive gift boxes with various valuable items for their merits and achievements, as well as on any other occasions, bringing diversity not only to the battle part of the game, but to the port one as well.
Finally, we would like to draw your attention to the fact that many of you might find the conditions of getting some achievements and signals too hard and unbalanced in Version 0.3.1. This is connected with the need to collect initial statistics and further adjust the feature: we will be closely following the players’ progress and searching for a compromise between the value and complexity of getting an achievement or signal.
Bandiere e benefici
Un’importante innovazione della versione 0.3.1 sarà il sistema di bandiere e benefici. Le bandiere, come i gagliardetti, sono un modo per mostrare le il raggiungimento di risultati militari, per regolare le caratteristiche della nave in modo desiderato e personalizzarne l’aspetto. In altre parole, le bandiere si agiteranno al vento insieme con le bandiere nazionali per ottenere dopo una grande battaglia qualcosa di più sostanzioso di un’altra medaglia nel profilo. Eseguendo vari compiti e ottenendone i risultati, il giocatore guadagnerà una serie di bandiere simili, che rifletteranno la storia del servizio militare della sua nave. Attualmente vi sono 10 tipi di bandiere ognuno delle quali possono essere ottenute una volta al giorno. Le bandiere accumulate dal giocatore possono essere installate su qualsiasi nave: la portaerei dispone di 4 slot e tutte le altre classi di navi 8 slot. Ogni tipo di segnale altera le caratteristiche della nave in un certo modo: vi sono bonus per ottenere un piccolo incremento della velocità massima, aumento dei crediti o dell’esperienza guadagnata, ecc.. E ‘importante ricordare che le bandiere non è miglioramenti tecnici o l’esperienza e l’abilità della squadra, quindi non aspettatevi troppo dai loro bonus. Dopo la battaglia le bandiere installate su una nave vengono cancellate.
Insieme con le bandiere si introduce una funzionalità di base legata ai contenitori. I Container sono entità che possono contenere alcune proprietà di gioco (attualmente solo le bandiere). In futuro saremo in grado di dare ai giocatori contenitori con diversi contenuti di merito o di raggiungimento obiettivi (come in War Thunder). Infine, vorrei attirare la vostra attenzione sul fatto che le condizioni per ottenere alcuni risultati e bandiere nella versione 0.3.1 a molti potranno sembrare estremamente difficili e sbilanciate. Ciò è dovuto alla necessità di raccolta iniziale di statistiche e ulteriori personalizzazioni: seguiremo attentamente l’avanzamento dei giocatori e troveremo un compromesso tra il valore delle bandiere, i risultati e la complessità.
The Sound of Guns
The game’s sound effects, laid down back in Version 0.2.3, have now been profoundly enhanced. Our team has given the highest priority to refining the sounds, as they help the players to dive into the atmosphere of naval battles and at the same time can convey a lot of valuable information. World of Warships now has more realistic and high-quality sound effects without creating unnecessary load on the user’s computer. The general principle of our sound design is: more modules, more diversity, and more interactivity. We have further detailed the differences in the sound effects produced in different camera modes: the Binocular, Turret, and Third-Person views are different game situations, and the updated sounds emphasize this. In addition, we have refined the ambient sounds, making their volume a separate setting for those who prefer hearing only shots and the grinding of mechanisms. Of course, we could not overlook the sounds of the shots themselves. By implementing a modular system—each sound of a shot now consists of three parts—we have managed to “personalize” the primary armament of every ship
Sonoro: Rumore del cannoneggiamento.
Ci saranno cambiamenti nel sistema audio del gioco. La nostra squadra ha prestato molta attenzione alla raffinatezza del suono, perché aiuta l’atmosfera di gioco durante le battaglie navali e porta un sacco di informazioni utili. Ora il panorama sonoro è ancora più “live” e allo stesso tempo non sovraccarica il computer. Il principio generale del nostro sound design è: più unità, più varietà e più interattività. Per esempio, un messaggio vocale nel gioco ha ora un accompagnamento musicale discreto, che da sensazioni e suggerimenti su come il giocatore non dovrebbe affrontare gli eventi. E ‘chiaro che la cattura degli alleati di un checkpoint – è cosa buona, ma se lo fanno gli avversari è male. Uno degli elementi di cui la nostra squadra va orgogliosa sono i suoni aggiornati dei cannoni. Con l’implementazione di un sistema modulare, ogni colpo ora si compone di tre parti uniche. Abbiamo essenzialmente personalizzato i rumori dei calibri principali.
Other Updates
Friendly Fire
A serious problem for many beta testers has been damage inflicted by friendly ships. We have processed plenty of complaints both against clumsy commanders and deliberate griefers, analyzed the statistics, and prepared to launch a system of penalizing friendly fire. It has the following essence: when hitting allies, at first the player has to pay for the damage with silver. Later on, the player who can’t stay on the straight and narrow and continues to aggravate their brothers-in-arms receives the status of teamkiller. In addition to the pink color of the nickname, marking the rogue, a system of inversely proportional damage is applied to such a player. For example, if a teamkiller captaining a battleship “takes away” half of the combat capability points of a friendly destroyer, the teamkiller immediately loses half of own ship’s combat capability. For those who don’t come back to their senses after such hints, we have increased inverse damage coefficients, and, ultimately, we will ban them from the game. Having stopped their treasonous activities, the player cleans up the reputation with the passing of time and eventually moves back to the category of normal users. We hope that this system would protect our players from all kinds of villainy and teach those who carelessly launch torpedoes from back of their own team’s formation to be cautious.
Altri aggiornamenti
Fuoco Amico
Sì, siamo in ascolto! I Beta tester hanno condiviso i loro feedback sui problemi derivati dagli inesperti e da chi agisce intenzionalmente. Abbiamo analizzato molte delle statistiche disponibili e siamo pronti a lanciare un sistema che penalizza il fuoco amico. Quando il primo colpo vagante colpisce un alleato, il giocatore paga i danni (costi di riparazione) con crediti. Se il fuoco amico proseguirà poi il giocatore sarà contrassegnato come un killer di squadra, facilmente identificabile con il nome in-game colorato di rosa, ed avrà la capacità di battaglia immediatamente ridotta alla metà. Se ancora persistono, saranno automaticamente bannati! Al ritorno, dovranno fare molte battaglie senza danneggiare un alleato prima di tornare a piena capacità di combattimento.
New Map
Update 0.3.1 will also affect the topography of World of Warships battles: a new high-tier map, named Hotspot, will be available in two modes—Domination and Standard Battle. Multiple volcanic islands and four extinct volcanoes are located on the map. The map’s key feature is the respawn system: each team is divided into two groups, which emerge from opposite corners (one team occupies the Northeast and Southwest, and the other—Northwest and Southeast). The map’s image is attached. The rest of the maps have been preserved in the game for the time being.
Nuova mappa
l’Aggiornamento 0.3.1 porterà anche una nuova mappa high-tier, denominata Hotspot. Disponibile sia per le battaglie standard e supremazia, questa mappa è costellata di isole vulcaniche. La caratteristica chiave della mappa è il suo sistema di respawn. Ogni gruppo è diviso in due gruppi che emergono da angoli opposti. Avremo maggiori dettagli su questa mappa e le caratteristiche per condividere in un secondo momento. Per ora, date un’occhiata al anteprima immagine qui sotto! Un’altra cosa da notare su questa mappa è che i giocatori saranno in grado di vedere alcuni dei primi lavori che stiamo facendo sulle secche – aree in cui le grandi navi non saranno in grado di andare, ma le navi più piccole si. Per ora, le secche sono meramente estetiche.
Intro Mission
Helping newcomers learn to play the game is a priority objective for us. Despite the account development system, new commanders are often baffled by the overload of information in the game. In Version 0.3.1, we are testlaunching a special training mission for newcomers to the Beta Test. Since we do not need mass testing of this new feature yet, newcomers have a pretty low chance to start a training mission. That’s why we ask those who actually get this opportunity to treat the training responsibly and share their impressions with us by filling out the accompanying survey.
Intro Mission
Aiutare i nuovi arrivati ad imparare a giocare è un obiettivo prioritario per noi. Nonostante il sistema di sviluppo, i nuovi comandanti sono spesso confusi dal sovraccarico di informazioni nel gioco. Nella versione 0.3.1, stiamo lanciando una missione di addestramento speciale per i nuovi arrivati al beta test. Dal momento che non abbiamo bisogno di test di massa di questa nuova funzionalità, i nuovi arrivati avranno solo una piccola probabilità (scelto a caso) di iniziare con la missione di addestramento. Ecco perché ci chiederemo chi effettivamente debba ottenere l’opportunità di condividere le loro impressioni con noi compilando un sondaggio di accompagnamento.
Client Architecture
In Version 0.3.1, we start tests of a script protection system intended to take control over the creation of undesirable modifications and ensure the client’s security. This will be a long process, requiring constant adjustments and numerous updates before we reach final conclusions. And, be advised: with the introduction of Version 0.3.1 most mods will stop functioning or require profound revision. Unfortunately, on this stage, the effect will impact some of the good, useful mods, but we plan to gradually build up channels of communication with responsible mod makers and even collaborate with them, providing them access to the relevant data.
Nella versione 0.3.1, abbiamo cominciato delle prove sperimentali di un sistema di protezione di script destinato ad evitare modifiche indesiderate e garantire la sicurezza del client. Questo sarà un processo lungo, che richiederà continui aggiustamenti e numerosi aggiornamenti prima di raggiungere una soluzione definitiva. Sappiatelo: con l’introduzione della versione 0.3.1 la maggior parte delle mods smetteranno di funzionare o richiederanno una profonda revisione. Purtroppo, in questa fase, l’effetto sarà di impatto su alcune buone e utili mods, ma abbiamo intenzione di sviluppare gradualmente canali di comunicazione con i responsabili delle mod e anche collaborare con loro, fornendo loro l’accesso ai dati pertinenti