– all shell types of the same gun do the same module damage (SS: I checked at gamemodels3d, HE shells do NOT do more module damage than AP shells). trad. tutti i tipi di proiettili dello stesso cannone fanno lo stesso danno ai moduli.
– engine can be set on fire by ANY damage (SS: even that, which doesn’t turn it yellow), while fuel tanks start burning only when their HP reaches 0. trad. il motore può andare a fuoco a causa di qualsiasi danno, mentre i serbatoi di combustibile iniziano a bruciare solo se gli hp arrivano a 0
– the non-penetration HE damage formula is still DAM = damage/2-armorthickness*1,3*1,X (1,X is the spall liner coefficient). trad. la formula di non penetrazione per gli HE è sempre (non traduco la formula, ndt) la stessa.
– there will be three German HD models in 9.0 (Tiger I, Panther I and – strangely enough – Maus). trad. ci saranno tre modelli HD per i carri tedeschi, Tiger I, Panther I e Maus.
– there is some internal talk at WG about re-opening the European supertest… trad. ci sono discussioni interne alla WG per riaprire il supertest europeo.
Regarding the recent discussion on WG EU forums about WG tracking down bots, Decept1on on Reddit forums: trad. sul tracciamento dei bot:
AFKs and Bots are being actively tracked down and if you see one, be sure to report it as it helps us finding them even faster. trad. gli AFK e i bot sono sempre attivamente monitorati e se se ne vede uno, deve essere segnalato per aiutare chi di dovere a trovarlo facilmente.