World of Tanks news 04 01 2015
Source – http://ftr.wot-news.com/2015/01/04/4-1-2015/
– there will be six Stronkhold mode consumables, divided into three groups: artillery and bomber raid, smokescreen and recon plane, minefields and bunkers
– artillery consumable starts firing 5-7 seconds after target designation with standard HE shells and using standard trajectories
– bomber air raid arrives after 20-30 seconds, the bombs count as HEAT shells with very high damage and penetration, falling directly from above
– smokescreen consumable completely obscures vision in an area (including spotting). The area size increases with the level of the consumable. It will work for 2-3 minutes and it will be usable 2-3 times per battle
– recon plane is a plane circling high above and scouting enemy tanks. It cannot be shot down and it sees everything.
– minefields will be invisible for enemies, your team will see them on minimap. With the increased minefield level comes increased amount of mines distributed.
– bunkers are basically tank turrets (ranging from KV-2 to E-100) on concrete pedestals. They shoot only HE shots but have a LOT of hitpoints and good viewrange. They can also track targets (shoot in front of it to compensate for its movement).
– last two (bunkers and minefields) are used by the team commander only within the 30 second countdown
– the others can be used by commander in battle, or – if commander dies – the next member of the team, that assumes the top team slot (first in the team list)
– you can select only one consumable from each group (SS: as in, either minefield or bunkers for example)
– consumables will be implemented in groups, first will be the artillery and the air raid
– there are plans to connect strongholds and clanwars
– after reaching a certain level of development, a clan will get the opportunity to buy various bonuses for credits, including unique tanks
– WG wants to allow the use of all the bonuses at the same time (XP, credit gain bonus etc.)
Random news:
– confirmed: RU9 server from RU cluster was launched in Austria
- – Ci saranno sei diversi consumabili per le Stronkhold , suddivisi in tre gruppi: artiglieria e raid bombardieri, cortina di fumo e ricognizioni aeree, campi minati e bunker.
- – il consumabile di artiglieria comincia a sparare 5 – 7 secondi dopo l’indicazione di target standard, spara proiettili esplosivi su traiettorie standard.
- – raid aereo arriva dopo 20 – 30 secondi, le bombe HEAT che se colpiscono i carri causano gravissimi danni con alta penetrazione, scendendo direttamente dall’alto.
- – cortina fumogena che completamente oscura la visione in un’area (incluso lo spotting). La dimensione dell’area aumenta con il livello di consumo. Può funzionare per 2 – 3 minuti e sarà utilizzabile 2 o 3 volte per battaglia.
- – ricognizione è un aereo che sorvolava in alto e avvista i carri armati nemici. Non può essere abbattuto e vede tutto.
- – Campi minati saranno invisibili ai nemici, il team li vedrà sulla minimappa. Con maggiore livello viene aumentata la quantità di mine distribuite.
- – Bunker sono fondamentalmente torrette di carri (compresi KV-2 ed E-100) su basi di cemento. Sparano solo esplosivi, hanno un sacco di punti vita e buon raggio visivo. Essi possono anche cingolare gli obiettivi
- – Ultimi due (bunker e campi minati) vengono utilizzati dal commandante di team solo all’interno del conto alla rovescia dei 30 secondi.
- – gli altri possono essere utilizzati dal comandante in battaglia, o – se il comandante muore – il successivo membro della squadra, che assume lo slot del top team (primo in elenco)
- – è possibile selezionare solo un consumabile per ciascun gruppo.
- – i consumabili saranno implementati in gruppi, prima l’artiglieria ed il raid aereo.
- – ci sono piani per collegare fortezze e clanwars
- – dopo aver raggiunto un certo livello di sviluppo, i clan avranno l’opportunità di acquistare vari premi per i crediti, come carri unici.
- – la WG Vuole consentire l’uso di tutti i bonus allo stesso tempo (XP, crediti bonus, guadagni ecc.)
- notizie casuali:
- – confermato: nuovo server russo RU9 in Austria (mah, ndt)