World of Tanks news 10 02 2015 pt2
Source – http://ftr.wot-news.com/2015/02/10/10-2-2015/
– Storm confirms that the statement “big maps = automatical bad battle for slow tanks” is true
– apparently, the “sticking” of aim reticles to close objects in arcade mode will not be changed
– the Mines map upper base advantage was fixed in 9.6
– according to Storm, the statement that 2/3 of all maps in the game consist of corridors is not true
– “tanking by tracks” (SS: a technique, where you – instead of armor – present your enemy your vehicle’s tracks, resulting in them “eating” the shells at the cost of permadetrack, while the trajectory of the shell does not cross the hull – mostly during sidescraping) will never count as “armor blocked”
– Chieftain Mk.2 (replacement of FV215b) will be “cool”
– Storm comments on various skill MM proposals, where players propose to split playerbase into leagues or to match you with players of the same skill as yours: “This will reduce the “pwn” factor. It is not interesting to have each battle on the edge. A cycle of “pwn” and “fail” battles does keep the players playing much longer.”
– most terrain inconsistencies between what you see and collision model can be solved by setting the landscape quality setting to one level higher than minimal settings
– Chat 2.0 is being introduced in parts, in 9.6 another bit will come
– a “platoon finder” mechanism will be introduced
– the threshold for a patch size is roughly 1,5 GB – any bigger patch and it will be a problem for a large number of players, that play with poor internet
– new Bigworld version will come in 9.7, but all the changes will be internal, a player will not notice anything – even though the version contains some optimizations (some of them very serious), so it’s possible some players will see higher FPS
– Storm states that removing the issue where tanks “jump” (teleport) when you watch them from long distance is a priority
– artillery XP income buff will be discussed
– Storm states that making HD maps will be much easier than making HD tanks, because there’s no “hellish” process of historical checking of the model
– a player made an inquiry that he’d love the teams to look something like: 1-2 scouts, 0-2 arty, 3-5 TD, 4-6 MT and 4-6 HT. Storm said that according to their statistics, the teams actually usually look like that, with some deviations on certain tiers.
– all the patches starting with 9.1 brought increases of FPS and less freezes
– developers are working on better communication with mod makers, when it comes to new patches (so that the modders are informed in advance). There will be progress in this direction.
– Storm states that the reason, why the top guns of the vehicles are not their historical guns, but various upgunning proposals/prototypes has its roots in WoT development history, this trend will not change anytime soon.
– when it comes to the “shells blocked by armor” parameters, ricochets do count, as well as shots into the tracks, where the shell trajectory does intersect with the hull
- – Storm conferma che l’affermazione “grandi mappe = brutte battaglie per carri lenti”
– a quanto pare, il “blocco” del reticolo di mira su oggetti vicini in modalità arcade non verrà modificato - – la mappa Miniere avrà la base superiore corretta nella 9.6
– secondo Storm, l’affermazione secondo la quale i 2/3 di tutte le mappe del gioco sono costituiti da corridoi non è vera - – “il tanking con i cingoli” (tecnica con la quale si assorbono i colpi nemici tramite i cingoli, soprattutto in sidescraping, ndt) non conta come “bloccato dalla corazza”
- – il Chieftain Mc2 (Sostituzione dell’FV215b) sarà “cool”
- – Storm commenti sulle varie specialità MM proposte, in cui i giocatori propongono di dividerela base dei player in leghe o con giocatori con le vostre stesse skill: “Questo ridurrà il fattore “pwn”. Non è bello avere ogni battaglia sul “bordo”. Un ciclo di vittorie e “sconfitte” mantiene i giocatori a giocare molto più a lungo.”
- – la maggior parte delle incongruenze del terreno e ambiente tra ciò che si vede e il modello collisione possono essere risolte impostando la qualità del paesaggio ad un livello superiore rispetto alle impostazioni minime
- – la Chat 2,0 viene introdotta in alcune parti, in 9,6 ne verrà un altro pezzo
- – sarà introdotto un meccanismo epr trovare plotoni
- – la soglia limite di dimensione delle patch è di circa 1,5 GB – patch più grandi sarebbero un problema per un gran numero di giocatori, che giocano con una connessione povera
- Bigworld – nuova versione verrà a 9,7 , ma tutte le modifiche saranno interne, un giocatore non si accorgerà di niente, anche se il Versione contiene alcune ottimizzazioni (alcuni dei quali molto importanti), quindi è possibile che vi siano miglioramenti negli FPS
- – Storm afferma che la rimozione del problema dei carri che saltano (teleport) quando li guardi da lunga distanza è una priorità
- – un buff XP e crediti per artiglieria verrà discusso
- – Storm ricorda che rendere in HD le mappe sarà molto più facile che per i carri, perché non c’è l’ “infernale” processo di controllo storico del modello
- – un giocatore in un domanda chiede che gli piacerebbe che le squadre fossero simile a: 1 – 2 scout, da 0 a 2 arty, 3 – 5 cacciacarri, 4 – 6 medi e 4 – 6 pesanti. Storm ha detto che, secondo le statistiche, le squadre in realtà sono in genere così, con alcune differenze su determinati livelli.
- – Tutte le patch a partire da 9,1 hanno portato aumenti di FPS e meno blocchi
- – gli sviluppatori stanno lavorando a una migliore comunicazione con i modders, quando si tratta di nuove patch (in modo che i creatori di mods siano informati in anticipo). Ci saranno progressi in questa direzione.
- – Storm afferma che la ragione per la quale i cannoni elite dei veicoli storici non sono storici, ma varie proposte/prototipi, ha le sue radici nella storia dello sviluppo di WoT, questa tendenza non verrà modificata in qualunque momento presto.
- – Quando si parla di “proiettili bloccati dalla corazza” conteranno i rimbalzi e tutti i colpi che si intersecano con lo scafo nello spazio tra una ruota e l’altra.