WoT devs time Q&A maps time
Source – http://ftr.wot-news.com/2015/01/24/developer-time-qa/
– development of a map can take up to half a year including the entire design of the map
– in next 3-4 months, there will be no historical maps
– map “Berlin” will most likely not appear in the game
– map “Minsk” will not come anytime soon, but there is development going on and developers are testing it internally. Definitely not in first 6 months of 2015
– each patch brings fixed in the maps (3-4 maps), this will continue
– in the end, only 1 out of 6 maps created actually gets released
– for the new future, two new maps that will be released are being prepared
– there will be no night maps, this was scrapped long ago. “If you want, play with your eyes closed.”
– in order to make maps accurate, developers actually went to Stalingrad (Volgograd) and Kharkov to see everything with their own eyes and to measure stuff. Usually however, they use google maps.
– there was a full consensus in WG about the winter mode
– Dragon’s Ridge and Port were completely removed. It’s possible however that parts of these maps will return in special game modes, the way Port returned in the Chaffee racing
– the next map to be released will not be a city map but of a mixed type
– “Hidden Village” is a problematic map, it has very little space for actual battle and there is much criticism. Developers will rework it.
– render square will be replaced by render circle soon
– the “Smolensk” map is being tested, it will come out sooner than Minsk
– developers are testing a new system against bots, too early to tell details
– when you look at the clocks on every map, they all show the same time
– it’s possible that the option to select maps you don’t want to play will come after all, developers are working on it
– there are complaints about players recieving the same map numerous times within short game span (5-20 battes), developers are working on it
– Malinovka is now doing fine statistically, both sides have roughly the same winrate
– Prokhorovka will be reworked soon, developers are already testing the reworked version
– Dragon’s Ridge will be completely removed from the client in the next patch
– developers are constantly working on “ironing” some parts of the map (less small hills so tanks with bad depression have easier time)
– 2000×2000 meter maps will not appear in random battles, but it’s possible they will in other game modes
– current Komarin (until tier 8) is doing fine statistically
– a new map will appear within 2-3 patches
- – Sviluppo di una mappa può richiedere fino a un anno e mezzo, incluso l’intera la progettazione della mappa
- – nei prossimi 3 – 4 mesi non ci saranno mappe storiche
- – mappa “Berlin” molto probabilmente non apparirà nel gioco
- – mappa “Minsk” non verrà introdotta presto, ma è in sviluppo e gli sviluppatori la verificano internamente. Certamente non nei primi 6 mesi dell’anno 2015
- – ogni patch porta delle mappe corrette (3 – 4 mappe), questo continuerà
- – alla fine, soltanto 1 su 6 mappe create viene rilasciata
- – per il futuro, due nuove mappe saranno rilasciate e sono in fase di preparazione
- – non vi saranno mappe notturne, sono è state abolita da tempo. “Se le volete, giocate con gli occhi chiusi.”
- – al fine di rendere le mappe precise, gli sviluppatori sono andate a Stalingrado (Volgograd) e Kharkov a vedere tutto con i propri occhi e a misurare. Generalmente tuttavia, utilizzano le mappe di google.
- – C’è stato un pieno consenso in WG circa la modalità invernale
- – Dragon’s Ridge e Porto sono state completamente rimosse. E’ possibile però che alcune parti di queste mappe ritorneranno in modalità di gioco speciali, come per Chaffee racing
- – la prossima mappa ad essere rilasciata non sarà una città ma di tipo misto
- – “Villaggio Nascosto” è una mappa problematica, ha ben poco spazio per la battaglia e vi sono molti punti critici. Gli sviluppatori devono rielaborarla.
- – Rendering square dovrà essere sostituito da Rendering Circle presto
- – la “mappa Smolensk” è in fase di test, verrà fuori prima di quella di Minsk
- – per gli sviluppatori sono in test per un nuovo sistema contro i bot, troppo presto per dire i dettagli
- – Gli orologi in ogni mappa mostrano la stessa ora.
- – è possibile che l’opzione per selezionare le mappe non si vuole giocare verrà dopo tutto, gli sviluppatori stanno lavorando su di essa
- – si moltiplicano le lamentele per i giocatori che ricevono le stesse mappe numerose volte in gioco (5 – 20 battes), gli sviluppatori stanno lavorando sul problema
- – Malinovka è ora va bene statisticamente, entrambi i lati hanno lo stesso winrate
- – Prokhorovka sarà aggiornata presto, Gli sviluppatori stanno già provando la versione rielaborata
- – Dragon’s Ridge sarà completamente rimossa dal client nel prossima patch
- – gli sviluppatori sono costantemente al lavoro su l’appiattimento di alcune parti delle mappe
- – mappe di 2000 ×2000 metri non verranno introdotte nelle battaglie casuali, ma è possibile in altre modalità di gioco
- – Komarin (fino al livello 8) va bene statisticamente
- – una nuova mappa verrà tra 2 o 3 patch